Ako sú na tom slovenské mamičky vo vzťahu k móde? Výsledky veľkého prieskumu

Priority v živote ženy sú v rôznych fázach života odlišné. A nie je tomu inak ani po narodení dieťaťa. U väčšiny žien prichádza obrovská zmena nielen v tom, že prestanú chodiť do práce a naplno sa venujú novému životu, ale aj vo vzťahu k móde. A práve ten skúmal prieskum robený na 646 mamičkách. Z nich bolo 84% skúsených s 1 alebo viacerými deťmi a ostatných 26% bolo v očakávaní prvého dieťatka.

Prieskum prebiehal v máji 2019 a zistilo sa vďaka nemu mnoho zaujímavých faktov.  Najpodstatnejšie bolo to, že vnímanie módy sa po príchode detí naozaj mení. Väčšina žien nosiacich pred pôrodom vysoké opätky na materskej presedlá na pohodlné tenisky alebo baleríny. Dôležité je pre ne hlave zdravie a pohodlie nôh, mnoho prechádza dokonca od klasickej obuvi k barefoot topánkam.

 

Výška opätku sa mení spolu s prioritami

Základ outfitu 20% žien pred pôrodom tvorili vysoké opätky. Po pôrode preferujú vysoké opätky len 3% opýtaných žien. Mení sa však aj celkový štýl obliekania žien. Dôležitá je pohodlnosť a ležérnosť módy, a teda vyhráva funkčnosť nad módnou stránkou.

Detaily? Na tie nie je čas

A ako volia mamičky outfit na ihrisko? 14% sa priznáva, že si oblečie prvé, čo majú po ruke a je to aspoň trochu čisté. Pre 53% mamičiek je najdôležitejšia pohodlnosť a funkčnosť oblečenia. Pre 25% opýtaných mamičiek je dôležitá aj štýlovosť a trendovosť.

Nakupovanie má menšiu prioritu

Mnoho žien nakupuje často pod vplyvom emócií. Po tom, ako sa stanú matkami sú síce zodpovedné za rodinné nákupy, no nakupujú oveľa racionálnejšie ako predtým. Väčšina opýtaných (64%) si sem tam kúpi aj niečo pekné, no za nákupné maniačky sa nepovažujú, avšak 14% opýtaných považuje nakupovanie za svoju vášeň. Malé percento žien (7%) sa vyjadrilo tak, že nakupovanie vyslovene neznáša. 15% opýtaných slovenských mamičiek pri nakupovaní dbajú aj na ekológiu a vyberajú preto najradšej udržateľné značky.

Darček od partnera. Čo poteší?

Najlepším darčekom od partnera je pre 64% žien romantická večera pre dvoch, samozrejme bez detí. 19% mamičiek uviedlo, že neodmietnu fľašu vína a 14% si najviac vychutná voucher do obľúbeného e-shopu s topánkami.

Čo si obliekajú mamy najčastejšie?

Pohodlie je na nezaplatenie a aj pri tejto otázke vyhralo na plnej čiare. Skoro 59% žien v prieskume uviedlo, že ich najčastejším oblečením na materskej sú legíny, tričko a pohodlné tenisky. Štvrtina žien v prieskume uviedlo, že preferujú udržateľné značky. 14% žien na materskej stále sleduje módne trendy a 2% mamičiek trávia celý deň zvyčajne v pyžame.

Názor druhých je dôležitý

41% mamičiek na materskej zaujíma aj to, čo si myslia druhý a záleží im na tom. Nechcú sa ani ako matky vzdať pekného obliekania. 35% žien trápi, že nemajú na seba čas, no predstierajú, že im je to jedno. 12% opýtaných mamičiek je názor druhých ľudí ľahostajný a zaujímajú sa iba o udržateľnosť módy. 11% žien uviedlo, že sú tak veľmi unavené, že im je móda ukradnutá.

Kompletné výsledky prieskumu, vrátane grafov, vyjadrení slovenských blogeriek a komentárov mamičiek nájdete na stránke eObuv.sk.